Taakverdeling

5 november 2017 - Hoofddorp, Nederland

Zondag, 5 november 2017

Van der Valk A4 Amsterdam Airport Hoofddorp

We hadden het er al een paar weken van tevoren over; wie van ons tweetjes neemt welke camera mee? Het besluit was al snel genomen, mijn camera blijft deze vakantie thuis. Het is gebleken dat ik de ene foto na de andere schiet, wat resulteert in een enorm aanbod foto’s waardoor het bijna onmogelijk wordt om een fotoalbum samen te stellen. Tijdens onze laatste vakantie had ik ongeveer drieduizend mooie plaatjes geschoten, en ja, probeer daar maar eens een selectie uit te maken. Het digitale tijdperk nodigt natuurlijk uit en weerhoud  me er dan ook niet van om geheugenkaartjes aan te schaffen met een gigantische opslagruimte. Een verstandige keuze, tenminste daar heb ik me bij neergelegd, is dat Ruud deze reis verantwoordelijk is voor de foto’s. Dat houdt voor mij in, dat ik me volledig kan toeleggen met het verslaan van onze reis. De taken zijn wat dat betreft in deze goed verdeeld.  De week voordat we op reis gaan wordt ik een beetje nerveus, en maak ik een planning wat betreft de huishoudelijke taken en zaken die nog geregeld moeten worden voor vertrek. Ook in deze maken we een eerlijke verdeling, en heeft ieder zo zijn eigen taken.

Onze poezelige Bengalen worden nerveus van ons heen en weer geloop in huis, en verstoppen zich na verloop van tijd op een rustige plek op zolder. Maar ook daar worden ze niet onthouden van voetstappen op de vloer en gerommel in kasten. Als we uiteindelijk alle spullen bij elkaar hebben gezocht, keert de rust weder in huize Buijs. Totdat de schoonmaakwoede toeslaat, en stoelen, kussens en prullaria plaats moeten maken voor de stofzuiger en menig emmertje sop. De poezen vluchten het huis uit, en laten zich pas weer zien, als de stofzuiger weer veilig opgeborgen staat in de bergruimte.

’s Morgens voordat we naar Hoofddorp vertrekken klop ik nog even de dekbedden uit en voorzie ik het bed van schone lakens. Ondanks dat Manuela en Ron vlak voor hun verhuizing staan, komen ze toch op onze poezen passen. Ik ben er heel blij mee, en ga met een gerust hart op vakantie en weet dat onze beestjes in goede handen zijn. Op ons gemak rijden we richting Amsterdam, onze vakantie is begonnen. We zijn net iets eerder dan Magda en JM bij het hotel en hebben inmiddels ingecheckt en de koffers naar de kamer gebracht. Ondertussen dat Magda en JM hun koffers naar de kamer brengen, gaan wij alvast op zoek naar een tafeltje in de brasserie.

We zoeken een knus plekje uit, en zakken weg in de grote zachte fauteuils. We worden op onze wenken bediend, en genieten van al het goeds wat ons voorgeschoteld wordt. We kletsen en drinken totdat het tijd wordt om ons bed op te zoeken. Morgen is het vroeg dag en is het ontbijt besteld voor half zes. Na het ontbijt hebben we plaatsen gereserveerd in de shuttlebus die ons naar Schiphol zal brengen.

Voordat we onder het dekbed kruipen, zet Ruud nog even de wekker. Die taak is hem wel toevertrouwd.

Rees en Ruud

1. Ted & Helmi Engel.:
    7 november 2017
    Geweldig ik verheug me om met jullie deze reis te volgen.
  2. Sleepy:
    Geneete Grz Weustenrade City 👍☀️🙃
  3. Wilma:
    7 november 2017
    Veel plezier. Ik ben benieuwd naar de foto's en het volgend verslag.
  4. Jeannet Groen:
    7 november 2017
    Heel veel plezier. Geniet ervan !!!
  5. Suzanna:
    8 november 2017
    Ik volg jullie op de voet.. Bedankt voor het delen. :-)
  6. Esther Hanneman:
    8 november 2017