Inpakken en wegwezen!

Maandag,  7 november 2016

Van der Valk Hotel Schiphol A4 Amsterdam Airport

Inpakken en wegwezen!

Als we mensen vertelden dat onze bestemming deze reis Madagaskar is, kregen we steevast als bijval: “Ahh van de film Madagaskar!” Nu hadden we wel al vaker van de film gehoord, maar gezien nog niet.  Het kwam er ook niet van, totdat ik helft vorige week geveld werd door de griep, en ik genoodzaakt was om me over te geven aan de ongemakken van wat de griep met zich meebrengt. Van bank naar bed en vice versa, en maar hopen dat het voor de vakantie over zou zijn. Maar nu deed zich wel de kans voor om languit op de bank naar de Disneyfilm Madagaskar te kijken. Zo gezegd zo gedaan, en eindelijk kwam ik erachter waarom de meeste mensen dachten dat de giraf, leeuw, zebra, nijlpaard en pinguïns een belangrijke rol speelden op het rode eiland.

Zoals gewoonlijk voor iedere vakantie komen de kinderen en kleinkinderen ons een fijne vakantie toewensen, en wordt de reis nog even doorgesproken. De kleinkinderen vinden het kicks dat we zulke avontuurlijke reizen maken. Ze zijn dan ook erg nieuwsgierig welke grote roofdieren we kunnen tegenkomen in Madagaskar. Als we vertellen dat het grootste roofdier de fossa is, willen ze natuurlijk foto’s en filmpjes zien van het kleine vosje. We moeten ze beloven, dat als we een “fossaknuffel” tegenkomen deze voor ze meenemen. Na een stevige knuffel zwaaien we de kinderen daarna uit en gaan we over naar de orde van de dag. Koffers moeten gepakt worden, nog een aantal boodschappen, het huis netjes aan kant en dan geven we het huis vrij voor Manuela, die de komende vier weken de scepter zwaait in huize Buijs. We zitten goed en wel op de autosnelweg als een auto van rechts ons de weg afsnijdt. Het scheelde maar een haartje, of we hadden een fikse aanrijding gehad. Niet veel later worden we bijna geplet door een onoplettende vrachtwagenchauffeur, die onze auto richting vangrail dwingt. Gelukkig komen we ongeschonden aan bij ons hotel, en nadat we de koffers naar de kamer hebben gebracht settelen we ons in de lobby bij het openhaardvuur. Jean-Marie en Magda komen niet veel later aan en schuiven bij. We beginnen met een kopje koffie, voordat we overgaan op een rosétje  voor de dames en een biertje voor de heren. We hebben ons voorgenomen om op tijd naar bed te gaan, want morgenvroeg worden we gewekt om 04.00 uur.  Onze eerste vlucht morgen vertrekt om 08.00 uur en we moeten drie uur van tevoren aanwezig zijn op de luchthaven. We tafelen uitgebreid en besluiten nog een afzakkertje te nemen in de bar. Eén afzakkertje worden al snel twee, en als nummer drie besteld gaat worden, kijken we even op het horloge. Het kwaad is dan toch al geschiedt, en proosten we voor de laatste keer deze avond op onze komende vakantie. Net na elven rekken we onze rug en gaan we naar onze kamer. We zijn alle vier benieuwd wat deze vakantie ons gaat brengen. Een ding weten we zeker; de giraf, leeuw, zebra, nijlpaard en pinguïns gaan we zeker niet tegenkomen op Madagaskar!